Mönsterstickning

8/08/2016 09:56:00 fm jojo 0 Comments

Jag har aldrig riktigt varit kompis med mönsterstickning. De få gånger jag har försökt har garnet snott sig fyrtioelva gånger, stickningen har blivit för hård, trådarna på baksidan för långa och så vidare. Men för någon vecka sedan fick jag mig en mycket pedagogisk genomgång av en av mina bästa vänner, hur jag snor garnet och har garn över både höger och vänster pekfinger. Sakta men säkert börjar jag få till det nu.

Jag drömmer om en mönsterstickad tröja eller kofta, men tänker mig att det är väldigt bra om jag övar bra nog mycket först. Första lilla alstret blev ett par vantar, med mönsterstickad mudd. Jag vill ju inte ledsna, så att krångla sig igenom en mudd, och sedan sticka resten av vanten snabbt och smärtfritt var ett vinnande koncept för min första riktiga mönsterstickning.

Nu är jag sugen på mer!

0 kommentarer: