Skämsbok

6/13/2009 09:00:00 fm jojo 0 Comments

 
Meteorologerna har lovat stick-, sy- och läsväder den här helgen, och det ser ju onekligen ut som om de har rätt när man tittar ut genom fönstret. Stickningen är på gång, strykbrädan är framme, redo för att pressa tyger, och jag har klätt in min skämsbok. Erkänn, visst är det inte bara jag som läser böcker ibland som inte kan klassas som finlitteratur. I mitt fall är det historiska romaner. Krinoliner, böljande klänningar, lorder och hertigar. Klart det är ett nöje och som inte kräver större ansträngning. Och efter allt plugg en skön avslappning. Men det är faktiskt inga böcker jag skyltar med, det ska ärligt erkännas. Därför tog jag ett lite hårdare, prickigt papper, formade efter boken och vek in på sidorna. En liten etikett och tadaa! nu kan boken till och med följa med på café. Fodralet är ju återvinningsbart också. Fiffigt va!

0 kommentarer: