Mamma kan också

7/27/2009 04:44:00 em jojo 4 Comments

 
När jag höll på med skallrorna i helgen blev mina föräldrars hund alldeles Pavlovaktig, han ville också ha en leksak med bjällra. Så mamma förbarmade sig över honom och virkade en boll. Challe blev mycket nöjd, men kunde inte riktigt ta ögonen från mina alster, jag var tvungen att hålla dem under uppsikt... Av bara farten började mamma virka en grytlapp också, jag kan inte minnas när hon virkade senast, så det var kul att hon blev lite biten, av annat än mygg. Hon lämnade virkningen i stugan, jag virkar vidare här hemma.

4 kommentarer:

Pom A sa...

Vilken inspirerande blogg du har! Jag länkar till den hoppas att det är OK annars är det bara att hojta till. Nu vill jag också göra skallror och lära mig sy!!

På återseende
Pom

Emilia sa...

Hund som uppskattar sann virkkonst :) Fina skallror (har själv gjort den flugsvamp)!

Vilken fin blogg du har, och bollarna är jättefina. Mina pudlar skulle också älska dem :)

Susanne sa...

Bjällerklangarna är hur fina som helst. Du är så bra!