Måste städa...

7/31/2009 07:18:00 em jojo 1 Comments

 
Jag har den stora turen att kunna ha helt rum fyllt med pyssel (fungerar även som gästrum), men av någon anledning är det sällan allt kreativt skapande sker där. Symaskinen används såklart, men oftast hamnar jag i vardagsrummet med allt annat. Där stryker jag, klipper tyger, ritar och virkar såklart. Min soffa är kanske världens största nåldyna ibland... Jag kan ärligt erkänna att jag faktiskt hade röjt undan litegrann innan jag tog kortet på soffan. Det brukar se än värre ut. Men nu kan jag inte med berått mod fortsätta pyssla innan lägenheten har blivit städad. Det är dags att plocka fram skurmoppen. Tycker faktiskt det är skönt att städa på fredagar, oftast då den mesta tiden finns. Idag får tv:n och DN-galan stå på i bakgrunden, annars brukar stereon gå på högvarv när det är städdags.

1 kommentarer:

christina sa...

har du sett dessa "katedralburkar"? jag tycker att de ser ut som små glassstrutar...så söta!
http://misskatka.blogspot.com/
(de finns till höger på sidan)