Mellanrumspysslat

11/15/2009 04:56:00 em jojo 6 Comments

 
Mellan jobb, träning, plugg och tävling har inte mycket hänt, men lite... Har stickat och tovat sex par tofflor, men det är bara två som har hunnit fått mudd. Jag gjorde det första paret på känn, och när det gick bra så gjorde jag ett gäng till. Så jag har inte följt något mönster, men de är stickade i Drops Eskimo och sedan tovade i maskin på 40 grader, tillsammans med några handdukar i trumman. Jag sitter nu och finurlar på hur jag ska göra ett par till mig själv, i en lite större storlek än de barntofflor det nu blev. Inte helt omöjligt att det blir någon mönsterbeskrivning framöver.
Tävlingen är avklarad, det var verkligen jätteskoj, men nu blir det träningsstopp i veckan, dels för att hinna klart allt till julmarknaden, men framför allt för att gympatantens lårmuskel protesterar å det bestämdaste. Nu behövs det lite vila. Jag börjar ikväll, med slapphäng i tv-soffan. So long.

6 kommentarer:

Fia sa...

Åh, så mysiga de ser ut! En beskrivning vore verkligen intressant att få se ;)

Assi sa...

De ser verkligen sköna ut!
Assi

Ilkka sa...

"Inte hänt mycket..." och så har du gjort sex par tofflor! Söta var dom också! En lite dum fråga kanske, men kan man tvätta tofflorna i maskin som vanligt efter att man tovat dem?

svartanova sa...

Supercharmiga! Eskimo är verkligen ett mysigt garn. :)

Att det inte har hänt så mycket skulle jag inte kalla det... ;)

Hoppas du får en härlig nästa vecka!

Kram, A

Anonym sa...

Tjohooo - nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp!! Gröna.
Du var grym på tävlingen märktes inte alls att du är "gamtant"...
Puss mor

Sunna sa...

underbara, skulle gärna se ett mönster på dom