Pour moi!

11/24/2009 05:09:00 em jojo 8 Comments

 
Jag hade ju ett gäng garnnystan som bara väntade på att få bli någonting, som bara var till mig, och nu har jag stickat mig ett par vantar! Som vanligt körde jag på mönsterlöst, men vi hade en fantastisk trevlig, stickande, dam bredvid oss på marknaden som gav mig lite sticka-vantar-tips. Så nu kan jag sticka vantar för handanvändning, i en handvändning....
Det kommer ett längre inlägg från julmarknaden framöver. Funderar dessutom på att göra en liten virtuell julmarknad här på bloggen, för även om vi hade det mysigt och är nöjda efter helgen finns det massor av saker kvar.
Veckans läsning är förresten The God of Small Things. Pyssla på!

8 kommentarer:

Anonym sa...

De blev ju helt underbara!

Vi ses imåra!

/M

Linda sa...

Superfina vantar! Jag har virkat en mössa efter ditt mönster. Har lagt ut en bild på min blogg om du vill kolla: http://kreativgegga.blogspot.com/2009/11/fodelsedagar.html Tack för att du delar med dig!

Anonym sa...

Jamen ännu en julklapp till lilla mamsen ;)

Maria sa...

Snygga vantar! Låter kul med virtuell julmarknad...

Emilia sa...

Snygga vantar- härligt med randigt!

Hárligt glad färgkombo!

LottaB sa...

Har virkat en mössa med ditt mössmönster. Den blev jättebra. Tack snälla. Har dessutom fått beställning från både dotter och en vän på den - så då vet man att man verkligen att man lyckats.
Om du vill dela med dig av vanttips skulle jag bli oerhört glad.
KRAM Lotta

Sunna sa...

Jättefina, gillar verkligen färgkombinationen