God fortsättning!

12/28/2009 05:19:00 em jojo 5 Comments

 
Hoppas att julen varit bra och att tomten var snäll mot alla. Jag har haft en härlig jul, med alla tänkbara juliga ingredienser, som till exempel mat, snö, praliner, brasa och klappar. Min mor fick bland annat ett gäng garnnystan och strumpstickor i ett paket, inte för att hon skulle börja sticka själv, utan för att jag inte hann göra ett par vantar åt henne innan jul... Systers vantar hann jag däremot sticka, så ett par julvantar kan jag visa. Grundmönstret till mina vantar hittar man ju här
Mellandagarna går i pluggandets tecken, men några varv på mammas vantar blir det nog. Trevlig kväll.

5 kommentarer:

Assi sa...

Vilka riktiga julvantar du gjort!
Jag håller på att lära mig sticka sockor med hällapp nu under min ledighet. Jag har kommit till det svåra: HÄLEN
Assi

Margrethe sa...

Nei man rekker ikke alt hva man har tenkt, men dette var jo en god løsning. Takk for at du er så flink å legge ut mønster, så nå kan jeg snart starte min votte-sesong. Dine votter var både fine og fargerike. Ha en fin nyttårshelg og et flott nytt år i vente.

Anonym sa...

O vad fina! Kram!

/malla

HomeRiver sa...

Underbara. Gott Nytt År!

Ninni sa...

Vilka härliga vantar! Dem blev hon nog jätteglad för att få.