Sarah P(r)alin

7/03/2010 09:50:00 fm jojo 2 Comments


Ibland funderar jag på om jag borde tycka, tänka och skriva om viktiga saker istället för att gno på om pysslerier och annat småkrafs (missförstå mig rätt, pyssel ÄR viktigt). Den bild jag visar upp blir ju såklart bara en del av mig. Oftast sådant som är mysigt och trevligt. För att inte tala om pyssligt. Men såklart har jag (som alla andra) andra sidor, som jag väljer att inte dela med mig av här. Jag tror det är viktigt att komma ihåg det när man läser bloggar och dylikt. Det kan ibland kännas som alla andra är supermänniskor, som alltid har nykrusade örngottsband... Men så är det ju inte i verkliga livet. Hoppas jag. I vilket fall, jag väljer att inte tycka, tänka och skriva så mycket om andra viktiga saker här, utan fortsätter att dela med mig av det som är mysigt, trevligt och pyssligt.

Vadan detta inlägg? Jo, bara en tanke att börja fundera på vad som är viktigt, just nu. Säkert en himla massa. Och vad har det med bilden på min hemgjorda polkagrispralin att göra? En viktig sak är ju att det är valår i år, därför fick det bli en P(r)alin... Det har inget att göra med hennes eller någon annans politik. Det var det enda namn som jag kunde komma på som passade in på en godsak.

I allt detta tänkande ägnas ändå helgen åt något mysigt och trevligt. En helg i fjällmiljö. Det är också viktigt. Trevlig helg. 


2 kommentarer:

Agata sa...

Visst är det så! Det som syns på en blogg är ju bara en liten del av ens personlighet, och jag har också haft grubblerier kring det lättviktiga, pyssliga och lätt meningslösa som är det som jag visar upp på min blogg.

Men så är ju livet, och huvudsaken man själv vet vem man är, och att man är medveten om att de bloggar som ser perfekta och nykrusade ut förmodligen döljer en likadan, grusig vardag som den man själv har.

Och att alla går och röstar i höst, för det är viktigt!

Jo sa...

Så sant som det är sagt! Man får inte heller glömma att de där nykrusade örngottsbanden oftast blir fotade på ett bra sätt, så man inte ser att de ligger i en obäddad säng bland miljarder leksaker :)
Jag hoppas att du har en fin fjällhelg!
(Och ja, jag ska rösta! )