Gud i höjden, faktiskt gjort på slöjden

12/22/2011 06:33:00 em jojo 1 Comments



Jag är ju lärare och för någon dag sedan så hade vi en klassdag. Mina åttondeklassare ville ha slöjd och vem är jag att motsätta mig detta önskemål... Några syslöjdade och andra träslöjdade. Själv satte jag händerna på en bit bokträ och tävlade med en elev om snabbaste och snyggaste smörkniven..  Rätt nöjd faktiskt, men segern gick till eleven (tror han mutade domarna). Nu ska jag däremot packa ner några sockstickningar och ladda för en skön, lång jul i stugan. Kanske får smörkniven också följa med.

1 kommentarer:

Louise sa...

Vilken rolig idé med klassdag! Kanske något vi ska testa på min skola, det tyckte jag lät roligt... Men det förutsätter ju att mina elever också väljer slöjd och det kan ju bli lite knivigt (eh...)Fin var din kniv iallafall! God jul! /Louise