Stripes

7/22/2012 01:48:00 em jojo 1 Comments


Nu kliar det faktiskt i fingrarna efter att göra någonting annat än att sticka sjalar. Jag vet inte riktigt vad dock, men ska surfa runt lite för att samla inspiration. Sen har jag i och för sig lite nytt garn som är perfekt för sjalstickningar, så sannolikheten är stor att jag ändå kommer att lägga upp en ny. Det är ju dessutom OS snart, och en sjalstickning måste ju var den ultimata tv-sysselsättningen. Men först ska jag gör någonting annat, jag lovar...

Min randiga restgarnssjal har fått en liten spets efter en beskrivning som jag hittade hos Dödergök. Enkel att sticka och blev fin som avslut. Däremot behöver jag nog gå en kurs i blockning, så att uddkanterna verkligen kommer till sin rätt, nu testar jag arton olika sätt att sätta nålarna och sträcka den innan jag blir någorlunda nöjd. 


1 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken härlig - snyggt med randigt!