Prima ballerina

12/16/2012 06:05:00 em jojo 3 Comments


Jag försöker skapa ett sorts vuxenmönster till mina barntofflor (för övrigt vilka jag glömt bort både maskantal och varv på). Dessa är mitt första försök. Stickade i Drops Eskimo och sedan tovade i maskin. Perfekt i storlek för mig, men lite vida upptill. Vilken tur då att jag gillar balett, för med ett par rosa sidenband blev de ju nästan som ett par tåspetsskor...

Nya prototyper är i detta nu på stickorna, och jag har en plan för att passformen ska bli perfekt. Hoppas jag. Annars stickar jag vidare. Tofflor kan man ju ändå inte ha för många av.

3 kommentarer:

Jo sa...

Jättefina! jag funderar också på att sticka mig ett par tossor. Något mellanting mellan raggsockor och tofflor liksom.
Uppdatera gärna när dina nya prototyper är klara! :)

Caroline sa...

Dom ser jättesöta ut =)

Ostickat sa...

Riktigt söta!