Småfåglar

2/10/2013 06:52:00 em jojo 1 Comments


Världens bästa mamma fyller år under juldagarna. Denna gång fick hon ett halvfärdigt fågelbord av mig i födelsedagspresent. Det hade jag timrat ihop med hjälp av min kollega slöjdläraren. Ära vare Gud i höjden, detta har jag gjort på slöjden liksom.

I helgen så pysslade kära mor vidare med sin present och den fick en väldigt mycket bättre lösning på staket än det jag hade gjort, hon fixade till upphängningen och vi klistrade också fast ett papptak på plywoodtaket. Snyggt blev det och nu väntar vi bara på att alla fåglar ska upptäcka nybygget också. 

Bygrannens alla talgbollar verkar nämligen locka mer för tillfället...

1 kommentarer:

vilken fin blogg du har! Jag hittade hit när jag letade mönster till en mössa...Tack för dem!
Mvh/Berit