En tjocksocka gör ingen vinter

1/02/2014 10:35:00 em jojo 1 Comments

Nä, en tjocksocka kommer man inte långt med. Men fem par borde ju räcka en bit. Det har alltså blivit en hel del strumpstickning under julhelgerna. De här är det sista paret, som får följa med systeryster tillbaka till Island. De flesta andra par ligger bra i byrålådan i stugan, det behövs alltid varmt om fötterna där.

Jag har haft underbara dagar i stugan, med min underbara familj. Några nyårslöften har jag inte avgett (inte börja röka kanske, men det är ju bulletproof). Men däremot så har jag ett pysselmål. Att faktiskt sy det där lapptäcket jag har tjatat om ett tag nu. Ett överkast till min säng.

God fortsättning på det nya året!

1 kommentarer:

Milla sa...

Härliga tjockstrumpor så fina med hjärtan på hälen. Har också stickat en massa sockar i vinter och behållit ett par själv. Skön söndag /Camilla