Mormors bullformar

4/13/2014 01:57:00 em jojo 0 Comments



Jag bor i samma lägenhet som min mormor och morfar bodde i. Jag har bott här i över tio år nu, och självklart satt min egen prägel på boendet, men fortfarande finns det spår kvar av morföräldrarna. En del möbler som jag valde att behålla, några tavlor och en verktygslåda. Saker som inte är helt ovanligt att gå i arv.

Men sen så är jag fascinerad över några saker som fortfarande finns kvar. Alltså efter över 10 år! Mormor var en sorterare av stora mått, helt klart. Fina gamla påsar, ordentligt vikta, har jag i min skattgömma. Och så har jag ett vad det verkar, outsinligt lager av gummisnoddar och bakformar!

Eftersom jag inte bakar dagligen, och gillar formar med färg och mönster när jag väl bakar, så passade det ju alldeles utmärkt att ta en av kartongerna med vanliga vita bullformar och pyssla lite. Billigt pyssel så att säga. 200 bullformar kostade visst 3.80 kr när det begav sig. Jag gjorde av med alla 200!

Vad jag pysslade ihop? Någon som vill gissa? För resultatet får ni se i nästa inlägg... Cliffhanger!

0 kommentarer: