Beads

8/12/2014 08:26:00 em jojo 3 Comments

Till det lilla armbandet fyndade jag i nämnda skåp och lådor. Inte ens sju minuter tog det att knåpa ihop det, ett helt perfekt pyssel såhär första dagarna efter semestern. För hjärnan ville jag inte då rakt inte använda denna sensommarkväll. Men händerna ville knåpa lite.

Jag har så många, många små skatter i mina skåp och lådor. Skulle inte behöva införskaffa en endaste pysselpryl på flera decennier. Skulle behöva alltså, självklart kan jag ju inte låta bli om jag ramlar över något pysselfynd. Loppisfynd med för den delen, den turkosa porslinsburken med lock är en till exempel en skatt från loppis. Burkar med lock är för övrigt en av mina nya obsessions, i alla sorters material.

Vad har du snöat in på för tillfället?

3 kommentarer:

Susanne sa...

Jag snöar in på saker hela tiden. Just nu på att virka en sjal. Men även på halsband med stora kulor av cernitlera. Och grillchips. :-)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Rumpetuss sa...

Finfina grejjer du gör! Kikar snart in igen! Ha det gott!! //Denise