Spontan julmarknad

11/30/2014 09:18:00 em jojo 0 Comments

I fredags eftermiddag hade jag inte en tanke på att sälja hantverk på julmarknad den här helgen. Att besöka någon eller några hade jag tänkt att göra, första advent och allt, men hipp som happ stod jag visst och krängde prylar idag...

För att göra en lång historia kort, så hittade jag en låda med en del saker från den förra julmarknaden jag var med på när jag letade efter adventssaker. Räknade ut att med dessa, annat småpyssel och alla de sjalar jag har stickat sedan dess, så skulle jag ju faktiskt kunna ha ett bord på en marknad. Synd att det är ett år tills nästa gång, för det finns visst nåt som heter att vara ute i god tid...

Fast då chansade jag och och slängde iväg ett sms till fina Tina, och undrade om det måhända ville ha påfyllning av knallar. Och det visade sig att det var en som bara kunde vara där på lördagen, så det fanns ett bord som bara väntade på mig idag!

Nu kunde jag inte låta bli att ägna en del av gårdagen åt att göra liiite nytt, så alla gamla saker fick sällskap av några nya muffinsblommor, alfapetmagneter och ett gäng juliga tändsticksaskar. En jättetrevlig dag, sen att jag shoppade bort min förtjänst hos alla andra marknadsstånd, det är ju av ringa betydelse. Jag har bokat bord tills nästa år igen. Det gäller ju att vara ute i god tid...

Det var som gjort för en julmarknad, den fina lokalen som vi var i. Vilket jobb de har lagt ner! Kan tänka mig en massa aktiviteter som kan huseras där. Sommar som vinter.

0 kommentarer: