Kreativ helg

11/01/2015 06:50:00 em jojo 1 Comments

Allhelgonahelgen har som så många andra helger spenderats i stugan. Vädret bjöd in till verkstad. Jag har bland annat stickat vantar till julmarknaden jag ska vara med på första helgen i advent. Stickad blev också lampskärmen. Men den hamnar inte på någon marknad. Vi håller ju som bäst på att inreda en ny timmerstuga och vad kan passa bättre än en stickad lampskärm till sänglampan?!

Och av en helt annan anledning var symaskinen framme, det resultatet visar jag senare, men när andan ändå föll på så blev det ett gäng neccessärer till marknaden med. Jag hade kunnat gjort många flera, men det blev dags att åka hem igen, så det får bli nästa gång.

Känns roligt att skaparlusten är på topp, så nu gäller det att hålla igång en månad till. Så jag har något att duka upp med på julmarknaden menar jag.

1 kommentarer:

Antje sa...

Pax för necessären i mitten ;)