What took you so long?

7/13/2016 07:22:00 em jojo 1 Comments


Jag har schavat runt med en gammal påse till en regnjacka som stickpåse i flera år. Tänkt att jag ska sy mig en ny. I sisådär fem-sexår kanske. Men ni vet hur det är, saker blir liksom inte av, och min provisoriska påse har ju fungerat bra. 

Men nu var det verkligen dags! För i över ett halvår har ju påsen släppt lite av sitt "gummifoder" och varje gång jag har tagit ut stickningen har ett moln av vitt mjäll...

Så, äntligen fick jag ändan ur och tillverkade mig en liten stickpåse, lagom stor för en pågående stickning, några stickor och ett garnnystan. Och eftersom jag snart är klar med min senaste sjal, bara spetskanten kvar, så ligger det två helt nya nystan i påsen som bara väntar på att få bli nåt!

1 kommentarer:

Antje sa...

Namään, fodringen av gammalt "stuglakan" 💕