Marius

6/01/2017 05:14:00 em jojo 0 Comments

En kombination av Marius-mönstret från Sandnes Garn, men stickat i en strl från en babytröja från Garnstudio blev till slut en färdig tröja. Eller den har varit klar ett tag, bara inte med trådar fästa och inte har den blivit blockad än heller. Men ändå. Mitt första stickade babyplagg! Som jag alltså ska klä mitt eget barn i till hösten. Galet.

Det bästa med babykläder måste ju vara att man aldrig hinner ledsna på projektet, det går ju så snabbt! Tänker mig att det ska bli några fler stickade plagg, och kanske något sytt med vad det lider. Jag har ju den ultimata ursäkten att bara sitta i skuggan (eller inne framför en brasa med tanke på att det är ensiffrigt på termometern och blåser nordvästan denna första junidag) och pyssla hela sommaren!


0 kommentarer: