Kofta ofta

2/11/2010 07:52:00 em jojo 1 Comments

Vissa går på krogen och bränner pengar, andra köper garn. Jag har shoppat loss idag. Bestämde mig äntligen för att satsa på att sticka en enklare variant av kofta, heja mig! Det får bli mitt Ravelympicsmål. Men lite stick-freestyle blir det nog, tror jag ska göra mosstickning istället för rätstickning på kanterna. Sen är det väl frågan om jag kommer att gå i mål, eller om jag blir varvad och måste kliva av banan under själva OS... Men det struntar jag i. Mitt mål är ju att ha stickat en kofta innan 2010 är slut. Och än så länge är det långt till nyår.
Tack för hjälpen med sticktermerna förresten, ska försöka mig på lite provlappar i framtiden. Just nu stickar jag restgarnssockor och kolhydratladdar för att orka med de närmaste OS-veckorna! Trevlig kväll.

1 kommentarer:

Ilkka sa...

Jag har väl egentligen ingen rätt att klaga på min tillvaro just nu, men det är lite surt att missa OS faktiskt. :) Inte mycket av den varan här i sydostasien...