Koftan!

4/11/2010 08:22:00 em jojo 2 Comments

Gjorde ju klart min kofta i påskhelgen, och nu har den fått knappar också. Jag är lite stolt faktiskt, och tydligen så höll jag stickfastigheten ganska bra, trots att jag inte gjorde någon provlapp innan. Mönstret är Garnstudios och garnet Silke Alpaca från samma ställe. Stickade däremot mosstickning istället för rätstickning på kanterna. Nu kommer jag nog våga sticka flera plagg i framtiden, det var ju inte så läskigt. Den skulle nog må bra av en blockning, men hur blockar man en tröja egentligen? Den är ju inte alls lika "platt" som till exempel en sjal...
Det är förresten vackra syster som modellar, fast hon ville inte ställa upp på bild idag, hon var nämligen lite sliten efter en sen gårdagskväll... Men jag har en fotoidé som innefattar systeryster och som jag nog ska försöka genomföra framåt sommaren. Då kommer hon inte komma undan blixtljuset.

2 kommentarer:

MADE BY K sa...

Koftan blev jättefin!! Och vilken tur att ha syster som ställer upp som modell :)

Jullan sa...

Väldigt fin! Nu blev jag också sugen på att sticka mig en kofta...