Bokslut

11/28/2010 07:55:00 fm jojo 1 Comments



Lönehelg. Och inte vilken lönehelg som helst, utan den innan jul. Det innebar en sjukt lugn dag på jobbet igår. Jag jobbar extra på ett gym, och träning var inte människors huvudsakliga aktivitet denna dag. Hade inget bättre att göra än att titta igenom alla mina mer eller mindre pyssliga inlägg från sisådär ett och ett halvt år tillbaka. Sedan jag började med pysslerier på blogg. Det här är vad jag har kommit fram till:

  • Jag pysslar en hel del. Nähä.
  • Det är jämnt skägg mellan inlägg om stickning och virkning. Sysidan har hamnat lite på efterkälken. 
  • Jag tjatar med jämna mellanrum om hur mysigt det är i stugan. Ganska jätteofta faktiskt. Det är god mat, njuta framför brasan, trevligt sällskap och pyssel. Men det stämmer ju alltid.
  • Jag  har inte bakat så mycket det här året som förra året.
  • Jag har en fäbless för utsikter.
  • Jag har varit ute och rest litegrann. Både både nära och långt borta. Men alltid blivit grymt pysselinspirerad av varje upplevelse.
  • Jag gillar färg. Men har tydligen glömt bort det efter att blommorna vissnat på höstkanten. Det finns ju alltid färger!
  • Det har dykt upp några enstaka inlägg om träning. Men jag tränar mer än så.
  • Jag borde läsa fler böcker.
  • Jag tyckte det var sjukt tråkigt att plugga senaste vändan. Och det tog samtidigt lite död på kreativiteten.
  • Det finns några inredningsrelaterade inlägg av varierande kvalitet. De flesta handlar om mobiler. Inte telefoner alltså, utan sådana man hänger upp. Jag har dessutom alldeles för få krokar i taket. Skulle vilja påstå att det beror på mobilerna.
  • Jag har fina vänner och en fin familj.
  • Jag använder vääldigt få av de smycken jag tillverkat. Om ens några. Men det är roligt att knåpa ihop dem.
  • Jag köper mer garn än jag gör av med.
  • Jag har "publicerat" 7 mönster. (De finns i fliken längst upp).
  • Jag har tappat räkningen på hur många mössor och skallror jag har virkat.

Sannolikt så kommer den här bloggen att fortsätta på samma bana ett bra tag till. Än har jag verkligen inte tappat suget, och det är så roligt att själv läsa och minnas. Bättre pysseldagbok får man ju leta efter. Sedan är jag jätteglad över alla fina kommentarer jag fått och alla härliga bloggar som jag har hittat till. Vill man se mer av något är det bara att hojta till. Tips mottages som alltid med största glädje. Ha en skön första advent!

1 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag hittade din pyssliga sida när jag letade efter mönster till vantar. Hittade de som du liknar vid Lovikka, stickade i Karisma - de står högt på min gilla-vantar-lista fortfarande! Det var först när ajg kom igång med min egen blogg som jag kom alla funktioner som finns *rodnar* som att följa din blogg, har innan haft den i favoriter =) Min Favorit är du fortfarande och det ska bli spännande att följa din blogg i framtiden med! Trevlig Advent! Kram Alexandra