Varma fossingar

12/01/2010 05:34:00 em jojo 2 Comments



Idag fick jag lite plustid. Ni vet, när det blir extra tid över som man inte räknat med. Då passade jag på att färga garn igen. Fast jag fick börja med att göra härvor av befintliga nystan. Varför då, varför inte bara köpa en härva, tänker ni nu? Jo, för att efter många försök och en bred kundundersökning (okej, det är familjen) så vet jag nu vilket garn som lämpar sig allra bäst för sockstickning. Jag har såklart inte testat alla garner som finns, men mammas julsockor som hon fick för en herrans massa år sedan håller fortfarande. Aha, tänker en del nu, vilken exklusiv nätbutik måste man surfa reda på nu då? Ingen. Tro't eller ej, men Rusta har mer än bara rosa julgranar... 7 Bröder från Novita (75 ull, 25 polyamid) är garnet som fick sig ett färgbad idag. 

Jag vet iallafall redan vad jag kommer att pyssla med under juldagarna i stugan. Sockstickning

2 kommentarer:

Sunna sa...

Novitan är en ny bekantskap för mig, provade i höstas första gången och är stormförtjust, perfekt sockgarn

Anonym sa...

Fina färger du!

/Malin