Fick sätta livet till

3/31/2012 04:40:00 em jojo 2 Comments


Det bidde ingen mössa, det bidde en sjal...  Med egenfärgat garn så fanns det inte så många alternativ när jag valde att sticka lite längre på sjalen än jag hade tänkt. Helt plötsligt började nystanet att se oroväckande litet ut. Det där med vikt och längd på garn har aldrig varit min starka sida. Men det gör inte så mycket, mössan har jag inte använt så den ville nog hellre bli någonting annat. Dessutom har jag ju gjort ett mönster på mössan, så vill jag sticka en ny så kommer det inte vara så svårt. 

Fast då blir ju det i ett annat garn då förstås...

2 kommentarer:

Lena Nordin sa...

Jag känner igen mig i detta. Jag är inte heller något vidare på att hålla koll på det. Ändå tänker jag varje gång detta händer att Nu så, nu Måste jag lära mig det här ordentligt. Vi får se vad det blir för garn till mössan nästa gång :)

Sunna sa...

jag är också usel på garnåtgång, köper alltid för mycket, fick ett tips att biltema säljer en bra våg billigt, kanske skulle ta tag i sáken men... mössan ser fin ut tycker jag