Never ending story

5/14/2012 10:19:00 em jojo 2 Comments


Alltså, hur mycket jag än försöker blir jag inte av med restgarnerna. Nu har jag stickat ett par sockor till och ändå finns det kvar några små nystan. Mitt favoritsockgarn 7 Bröder (som jag först nystar upp, färgar och sedan nystar ihop igen) räcker forever. Ett angenämt problem, men jag undrar hur många melerade sockor och vantar jag har tillverkat så här långt. Sparar de små bollarna som är kvar, de kommer säkert till användning nångång. 

Så länge ger jag mig på något annat en stund. Får man förresten ta med sig trästickor (KnitPro) på flygplan?

2 kommentarer:

Annan sa...

Jag tänkte svara något med anledning av frågan om stickor.
Jag vet inte, men jag har haft med mig virknålar både i plast och metall utan att ha blivit stoppad. Det jag vill säga är att jag tror man kan bli stoppad, så ta inte med dina bästa. Eller ring till flybolaget eller något förstås, om ingen annan har svar!

Sunna sa...

jag har alltid kört med knit pro på planet och aldrig stött på problem, som tur är så kan man ju aldrig få för många raggsockar så det kan ju vara bra att garnet räcker länge